Akutbesök

På plats på Sahlgrenska i god tid.
Fick vänta en halvtimme,vilket ju inte var så farligt.
Kom så in till en läkare som jag aldrig träffat förut,
men så blir det ju när man åker akut.
Han tittade in i halsen men såg inget så då ville han ge bedövning
innan han skulle ner med den där kameran.
-Skall det vara nödvändigt,tyckte jag?
Han blev lite ställd såg jag.
-Okej vi försöker utan bedövning då,så får du säga ifrån om det gör ont.
Sagt och gjort.
Inte gjorde det ont inte.
Fast han såg inget hinder,bara att jag var lite svullen och röd.
Å andra sidan kommer han bara ner till ärret efter traktomin
och det är precis nedanför detta som det blir "stopp.
Så jäkla typiskt,tänkte jag.
-Vi kommer nu att ge sig en supp som verkar avslappnande på
muskulaturen i halsens organ. En Stesolidsupp.
-Men det är ju lugnande,sa jag.
-Men det är den behandling som vi vet kan hjälpa,sa doktorn.
-Fast jag kör bil,sa jag.
-Du får ta suppen och vänta 1 timme först så får vi se hur det fungerar.
-Okey då.
Jag tog suppen och väntade min timme och trot eller ej men jag blev bra.
Det visade jag fått bort proppen med fläsklägg,men att muskulaturen i matstrupen
krampat och nu hade Stesoliden gjort att krampen släppte.
Så fick jag två närningsdrycker,kaffe och vatten och fick åka hem.
Jag bad om att få ett recept på några sådan där bra suppar,
fast det ville han inte skriva ut.
Jag kunde blir missbrukare,sa han.
Nästa vecka skall jag till onkologen så då skall jag be henne om det.
Nu får jag endast äta flytande föda veckan ut,så halsen får
en chans att läka lite.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: