ÖNH 19 februari 2010

Innan jag kom iväg i morse blev jag nöd och tvungen att skotta snö.
I natt hade det kommit cirka 2-3 dm nysnö så jag fick skotta gången.
Henrik kom med traktorn vid 8 tiden.
Annars hade jag aldrig kommit iväg till sjukhuset idag.
Vägarna var förfärliga på nervägen till Göteborg men allra
värst var Linnegatan mitt inne i stan.
Inte klokt vad mycket snömodd det var där.

Läkarbesök gick snabbt och lätt. Läkaren var nöjd och vill
inte se mig igen förrän om 6 månader.
Nu har det ju gått över 4 år sedan jag fick diagnosen
så nu är det lugnare.

Mitt på dagen var vägarna helt okey igen så jag var
inom IKEA och handlade lite ljus på hemvägen.
Sedan har det snöat hela tiden.
Det är utfärdat en klass 2 varning
för kvällen och natten och lördagen.
Jag försöker så gott jag kan att skotta,
men jag vet inte
om jag klarar det om det kommer 3-4 dm till i natt.
Det är så mycket snö så hundarna springer inte
där det inte är skottat.
Nedanför huset ligger det så mycket snö att hundarna
skulle försvinna helt i snön om det gick dit.

Ja det skall bli spännande att se hur mycket nysnö
det kommer under natten.
I morgon skall hundkursen börja.
Hur sjutton skall det gå till?
Under om gångvägen nere i Skepplanda hinner
skottas till i morgon?






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: