Insnöade

Jo då när vi vaknande i morse så var vi insnöade.
Det var bara att ge sig ut och skotta efter morgonfikat.
Jag skottade upp gången och ett spår ut till carporten
så att jag kunde köra in ved.
Katten fick sin mat.

Efter en liten paus så fortsatte jag på södersidan om
huset på altanen. Fåglarna fick sin mat och genom
att makan,som nu är "tankesmedja"och idespruta,kom på en glimrande
bra ide,att med ett teleskopmetspö nå parabolen och på så sätt
avlägsna snö där.
Maken tycker att det är skitjobbigt att inte kunna hjälpa till.

In och vila lite med inomhusgöromål en stund.
Hundinstruktören ringde och meddelade att kursen idag
är inställd. Det har ju gått ut en klass 2 varning och då skall
man inte ge sig ut i trafiken.

Så var det att ge sig ut igen efter det att Henrik skottat vägen.
Då blir det ju en kant vid carporten och längst upp på gången.
Sedan gick jag en kortare tur med hundarna.
Sedan igår har det kommit över en halv meter snö.

In och laga lunch och smarrig kladdkaka
med massor av vispgrädde till efterrätt.

Sedan däckade jag en timme på soffan.
Helt utmattad,men nu har jag piggnat till igen.

Men inte i min vildaste fantasi trodde jag att det skulle
komma så mycke nysnö på lite över 1 dygn.
Nu tycker jag det räcker med snö.


Postat av: anna

...vi har ett staket kring trägårn som är typ 70 eller 80 cm högt...som inte längre syns:)))) snacka snö!

o jag verkligen hatar snö:)))



sambon får skotta här:) kramen!!!!

2010-02-21 @ 09:46:21
Postat av: Lena Malmqvist

Hej!

Såg den här adr på Bay of foundys hemsida. Jätte kul att se lite bilder på Otto och höra om hans tonårstrots. Jag känner igen det efter vår Douglas ( = Ottos pappa) Han trodde han skulle äga utrymmet under köksbordet!! Ack vad han bedrog sig. Han försökte också morra åt sönerna när de ville klappa och gosa, bara för att.... Nu 6 år gammal är det bara vakten i honom vi får dämpa lite. MVH Lena M

2010-02-22 @ 09:59:55




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: