Fel dag

Uppe med tuppen idag och iväg i god tid,trodde jag,
men redan efter Älvängen hamnade jag i bilkö.
Men jag hinner nog ändå,tänkte jag,fast när jag suttit
i en långsamtgående kö från Älvängen till alldeles innan
Bohus och klockan bara gick fortare och fortare,så förstod jag
att jag inte skulle hinna i tid. På lokalradion sa dom att köerna
var hela vägen in till Göteborg.
Det segade sig fram  i 20-30 km/tim.
Jag tog mobiltelefonen och ringde och fick tag i tandsköterskan
för att meddela att jag inte skulle hinna till utsatt tid.
Men du skall inte vara här idag,sa tandsköterskan.
Det är inte förrän torsdag som du har tid.
Idag är tandläkaren i Stockholm.
Tur i oturen sa jag och vände bilden och styrde kosan
hem igen.

Ingen skada skedd.
Det blir lite väl mycket tider att passa,men det är ju
bättre att komma två dagar för tidigt än två dagar försent.

Jag åkte hem och gick ut i solen med hundarna istället.
Satte mig en stund och solade ansiktet vid solväggen.
Gud så skönt solen värmer.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: