Sylta o safta

Angående dopklänningen som jag skrev om i ett tidigare inlägg,
så glömde jag skriva,att den är sydd av min mormor.

Efter inlägget igår så klarnade det upp och blev riktigt
varmt o gott,så jag tog tillfället i akt och tog
med mig Otto och gick upp till Iglekärr.
Vi plockade ungefär 3 liter blåbär.
Otto fick smak på blåbär och han gick före mig och åt
ifrån blåbärsriset. Ja,jag åt en massa även jag,
men ändå fick vi med oss blåbär hem.
Senare plockade maken en del svarta vinbär.

I morse rensade jag vinbären och kokade sylt.
Kokade även blåbärssylt av de bären som fanns kvar efter
gårdagens frossande i blåbär.
Jag fick till 8 burkar svartvinbärssylt och 5 burkar blåbärsylt.
Så nu börjar jag fylla matkällaren med god sylt
att njuta av under vintern.
Pannkakor med hemlagad blåbärssylt.
Mums,mums.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: