Solrosor

Nu blommar solrosorna som är så vackra och massor
av svampar poppar upp i skogarna,fast där jag var igår
hade någon hunnit före mig,för jag hittade bara en kantarell
och en björksopp. Fast den var å andra sidan gigantisk.
Den stekte maken och åt upp direkt.
Jag får gå på ett annat ställe idag om det inte kommer
en massa regn.
Och så mycket fästingar som det kommit.
Hundarna klarar sig relativt bra för de har ju halsband,
men maken hade en på ryggen som jag tog igår
och jag hade en som kröp på handryggen när jag
var ner i pizzerian igår.Tur att man är vaccinerad.
Nu är lilla toan färdigmålad.
Det blev en aning för stark färg.
Vilken tur att jag valde själv då.
Hade ju tänkt mig aprikos,men den ser nästan orange ut.
Det ser varmt ut iallafall.
Nästan som om man har ljuset tänt även om det är släckt.
Ja jag får väl måla om det om jag inte trivs med färgen.
Det är ju inte hela världen,toan är ju så pytteliten
så det är ju fort gjort.
Ni får vi vila oss några dagar sedan får maken ge sig på
hallen eller köket.Men där skall vi inte ändra färger.
Bara måla samma så det blir fräscht.
 







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: