Nytt läkarbesök

Idag var jag på ett nytt läkarbesök på vårdcentralen.
Maken var med och hjälpte mig i kontakten.
Nu skickas det iväg en remiss till Öppenpsyk
och jag skall även få mer hjälp med avslappning.
Läkaren sjukskrev mig tills Öppenpsyk tar över,
men han kunde ju inte lova att försäkringskassan
godkänner sjukskrivningen. Läkarutlåtanden är inget
som FK tar stor hänsyn till.Vad sjutton hände med
läkarnas trovärdighet och kompetens?
Hur sjutton kan FK gå över läkarnas medicinska
kompetens och dessutom utan att träffa
patienterna än mindre höra dem?

Inga pengar sedan i april.Det går inget vidare
att betala sina löpande räkningar utan pengar
på kontot.Därför ringde maken och fick faktiskt
tag in en min handläggare.Undrens tid är inte förbi.
Men hon hade inte ens tittat på mina handlingar.
Hon hade så mycket att göra så det kunde ta
ytterligare flera veckor tills hon kom ner till
mina handlingar i den jättehög som hon hade på
sitt skrivbord. Då blev maken förbannad och det
verkade ta skruv,för då lovade hon att hon skulle
prioritera mitt ärende. Så nu får vi vänta och vänta
igen.Fast maken kommer att ligga på handläggaren.

Inte mår jag bättre genom all denna turbulens runt mig,
men jag sa som det var till läkaren idag att jag funderade
på att ta bakvägen ut. Han tog mig på allvar.

Nu har jag kämpat länge nog,
alldeles för länge faktiskt.
Jag har väntat och hållit ut,
men nu går det inte längre.
Måttet är rågat för länge sedan.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: