Idag har jag skrattat

Kollade reprisen på Sveriges värsta bilförare
och då skrattade jag för första gången
på lång tid. Annars mest suckar jag.
Djupa uppgivna suckar nästan hulkande
suckar.
Gråta går inte heller.
Det skulle jag behöva göra.

Men hundarna fick igång mig idag genom
att spy på den stora ljusbeige långhåriga
ryamattan i vardagsrummet. Ut med den och in med
en ren matta.
Varför spyr alltid hundar på mattor?

Herregud vad det har regnat. Vi har mätt
upp 80 mm regn sedan igår.
Olle vägrar att gå ut men det var uppehåll
en stund på eftermiddagen och då fick jag
med mig honom. Då bajade han två gånger
och stod i flera minuter och kissade,så det
var en himla tur att det höll upp med regnandet
en stund.

Jag har jävlats med kroppen idag och tvättat
och hängt två tvättar.
Så duschade jag.
Alltså hur jobbigt kan det vara att duscha.
Ett helt företag för mig nu.
Apropå blogg så har jag nu bloggat över tre år.
Väldigt vad fort det gått.



Postat av: kokoo

Du har ju varit riktigt duktig idag! Tvättat och hängt tvätt och tagit hand om hem & dina hundar. Du måste berömma dig själv lite grann också!

Allt, minsta lilla sak känns oftast helt oöverstiglig vid en djup depression/utbrändhet. Bara att ta sig ur sängen kan vara ett helt dagsverke.



Kämpa på bloggvän!

2010-08-25 @ 18:16:10
URL: http://wwwgokboet.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: