Elände,elände

Nu känns allt väldigt,väldigt tungt.
Jag har slagits mot myndigheter alldeles för länge nu.
Allt detta och mitt hälsotillstånd är nu alldeles för mycket för mig.
Jag får avslag på allt.
Ingen akassa förrän från den 1 september och då måste jag söka
på nytt igen.Och alla turer som jag redan haft med akassan.
Någon sjukpenning har jag heller inte fått och inget beslut.
Hur sjutton kan man leva helt utan pengar?
Plånboken är tom nu.
Nu mår jag skit rent psykiskt.
Jag orkar inte mer.
Nu är det nog.
Hur sjutton kunde det bli så här.
Gud vad jag önskar att jag vore så stark att jag
bara kunde gå upp på morgonen och gå till ett arbete,
men istället har jag ständig värk i munnen och
mår psykiskt som ett vrak.Önskar att jag kunde supa
mig dyngrak och förbli så resten av livet.
Så här kan jag inte leva.
Är det här den nya ättestupan.
Jag börjar bli desperat.
Nu är livet jobbigt värre.
För att lätta upp stämningen något lägger
jag ut en bild på gårdagens skörd av kantareller.
Inte var det många men goda var dom.



Postat av: anna

lilla rara vän. åh vad jag önskar jag vore i bättre skick så jag kunde komma med nån underfundig upplyftande kommentar te dej nu.



eller att jag åtminstone vann nån mille så jag kunde hjälpa dej!!!!! skulle jag inte tveka på.



vad säger din make? kan ni ( låter väl knas) låna upp på huset, eller något, så du slipper oroa dej över detta?

förtidspension? va som helst??

så du får lite lugn o kan fokusera på att må bättre.

du är ju ett fall för Media egentligen.......



styrkande kramar till dej och en önskan att livet vore lättare för dej....

2010-08-10 @ 09:31:28
URL: http://gladmymlan
Postat av: Tina

Åh Mette!

Det låter ju fruktansvärt, varför kan inte din dr sjukskriva dej? Han o försäkringskassan måste väl för f-n fatta att du inte kan jobba?

Det gör mej ont att höra att du är så deppad.

Sociala då? Jag menar får man inga pengar så kanske man kan få lite bidrag därifrån.

Fattar inte varför du kan få bli sjukpensionär, vet ju flera andra som inte alls har de problem som du har och har fått bli det.

Tänker på dej ska du veta, jätteofta faktiskt kom gärna o hälsa på om du har vägarna förbi.

pöss pöss

2010-08-16 @ 15:53:33




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: