CV

61 årig kvinna,fyller faktiskt 61 idag.
Minst sagt mångsidig.
Vanligtvis öppen och positiv.
Nej finns inte i min vokabulär.

9 årig grundskola.
Därefter diverse fabriksarbeten i kortare perioder.
6 månader som aupair i England.
2 år som sjöman.Arbetade i de olika mässarna.
Därefter städjobb och barnafödande.
Brukade ta med mig barnen då jag städade.
Det funkade bra då man bara fick lov att städa
när personalen inte arbetade.
En städerska skulle man inte se.
Det skulle bara synas "att" hon varit där.
När barnen blev lite större påbörjade jag
studier som pågick i 7½ år.
Gymnasie,naturprogrammet 3 år.
Socialhögskolan i Göteborg 3½ år.
Socionomexamen januari 1989.
Under sommarloven arbetade jag på restaurang
och hemtjänst.I hemtjänsten
fick jag delegation att ge insulinsprutor.
Var med en sjuksköterska 1 dag och sedan
en spruta med mig hem och rådet att träna
lite på en apelsin.Det var det bästa sommarjobb
jag haft.
Jag åkte runt och gav insulinsprutor hela dagarna.
Det var ett drömjobb,man var så efterlängtat i stugorna.
Fick arbete direkt efter examen.
Vidareutbildningar.
Steg 1 och 2 i familjeterapi.
1 termin djupintervju metodik.
10 poäng på socialhögskolan praktikhandledning.
Ale kommuns datakörkort.
Vidare diverse kortare utbildningar som arbetsgivaren
stod för.
Har även lite utbildning i bildbehandling och foto.

Jag är bra på att jobba i grupp och självständigt.
Vill säga att jag är lätt att samarbeta med.
Jag har varit mycket social men det är lite sämre med det nuförtiden.
Jag har varit anställd i Ale kommun i 21 år.
Fick tyvärr en arbetsskada redan 1990.
Jag gick i den berömda väggen.
Ambitiös som jag är så tog jag på mig för mycket arbete.
Inom socialtjänsten som jag arbetade,
hade jag alla typer av ärenden.
Barnavård,missbruk samt socialbidrag.
Hade 120 egna ärenden.
Fick min arbetsskada godkänd av Försäkringskassan.
Jag hade då varit min alldeles egen chef
i socialtjänsten nästan alldeles
nyutexaminerad.
Det var väl inte så bra,
men det blev så när min tidigare chef helt
plötsligt sa upp sig och slutade.
Då var jag ensam kvar och skulle
ta ansvar för "det hele".
Det blev väl inte så bra för mitt psyke det.
Jag fick panikångest
på lunchrasten en fredagseftermiddag.

Jag har även arbetat 2 år på särskola i Ale kommun.

Måste väl tillägga att jag nu varit sjukskriven helt
i 6 år.
Jag är "lite" sjuk.
Depressioner och panikångest.
Artros,har bytt ut en knäled.
Opererad på bägge ögonen för grå starr.
Kan inte köra bil i mörker då jag har dåligt
mörkerseende.
Så fick jag cancer i munnen 2006.
Har genomgått så många operationer att jag tappat
bort räkningen.
Strålad 43 gånger.
Strålningen och misslyckade plastikoperationer
har förändrat mitt utseende en hel del.
Sjukvården har fördärvat min vänster arm.
Det är ju lite olyckligt då jag är vänsterhänt.
Jag är väl inte den arbetstagare
som man placerar i
direktkontakt med kunder eller så.
Jag kan inte arbeta med kroppsarbete heller.
Om jag inte behöver ha klientkontakter
eller kroppsarbete,
så kan jag nog arbeta.
Fast prata kan jag inte heller.
Och så har jag en pågående depression.
Annars är det bra.
Jag har nog lite flera utbildningar och sjukdomar,
men jag kommer inte på dem just för tillfället.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: