Renovering vardagsrum

Vi,det vill säga maken och jag,håller på med att måla om i vardagsrummet.
Det är mycket mer jobb än man tror.
De stora bokhyllorna som täcker 2 väggar skall tömmas
och flyttas.
Jag bär ner alla prydnadssaker och glas i källaren.
Många vändor blir det.

Sedan målar vi en del av taket och väggen bakom bokhyllan,
för att sedan,när färgen torkat,så kör vi tillbaka bokhyllan
och upp med alla grejer igen.

Och så samma visa på andra sidan.
Efter att hela taket är målat vitt så skall balkarna få sin färg.

De väggarna som har fönster skall få ny panel för den är så
ful med alla hål från spikar och tidens tand,så att säg,
men där blir det inget gjort förrän snickarna kommer tillbaka.
Men om vi är färdiga med vårt jobb då så är jag nöjd.

Alltså vi har tänkt,eller jag har tänkt i ungefär 5 år på
att vardagsrummet behöver målas,men vi har ju förstått att
det skulle innebära en massa jobb.
Men nu är vi på gång.
Visst är det massa jobb,men det kommer att vara värt det.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: