Påskafton 2010

Efter 2 dagar har vi fått lite ordning i huset.
Så himla skönt att få bort byggdammet
och lite ordning på mina prylar.

Dessutom har jag hunnit plantera lite påskliljor
och penseer så det ser lite trevligare ut
vid ytterdörren.

Även teven har jag fått ordning på så nu har vi
en skitbra bild.

Har också påbörjat vårarbetet i växthuset
och plockat bort massor av hundskit på
framsidan av huset.
Nu finns det bara pyttelite snö kvar i högar
på ett par ställen på tomten.

Maken vaknade strax före 7 i morse med frossa.
När jag tog tempen visade det sig att han hade
39 graders feber,så han har legat hela dagen.
Nu på kvällen kom han upp en stund och kände
sig bättre.

Men nu kommer det bästa av allt.
Munnen är så pass bra att jag kan äta vanlig mat igen,
visserligen mosad men ändå.
Jag har också inhandlat 10 marsipan hönor,
varav jag redan ätit upp 4 stycken.
Ett stort påskägg av marsipan och mörk choklad
skall jag äta upp i morgon.
Vad jag längtat efter att kunna äta,
inte bara inmundiga näring för att överleva.

Mjuk söt och god marspan med choklad.
Mums.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: