Märkligt värre

Nu har inte byggjobbarna varit här sedan före påsk
och jag saknar dem.
Inte att städa.
Det har jag nog av ändå,
men man vill ju se slutprodukten.

Maken målar brädorna  som skall upp på huset
och han är snart klar med grundfärg och ett täcklager färg.
Vi skall ha det rött med vita knutar.
Riktigt svenskt
.
Den ena av byggjobbarna skall komma i slutet på nästa
vecka och börja sätta upp underlock.
Jag vill gärna att Henrik kommer och slutför inomhus
vid fönstren.
Det ser jag fram emot för han är så duktig och gör
ett så fint arbete.
Just nu ser det konstigt ut.
Jag saknar gardinerna,speciellt i köket.
Plåtslagaren var här igår och han är snart färdig
med sitt arbete med stuprännor och rör och sånt.

Vad gäller munnen så är det underläppen som värker
efter senaste tandläkarbesöket.
Helt överkomligt,bara jag inte äter,borstar tänderna
eller talar.
Igår käkade jag pizza men råkade sätta i halsen som vanligt,
men det var det värt.
Krampen varade bara någon timme eller så.

Det där vulkanutbrottet på Island och dess askmoln,
gör att solen inte kan tränga igenom.
Så det är mer än bara flygtrafiken som drabbas.

Idag skall jag plocka undan efter plåtslagaren
och så lite gräsfrön.
Sedan blir det promenad med hundarna som vanligt,
men sedan blir det soffan och läsning.
Så kan det få komma lite,men inte mycket regn.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: