Makabert

Söndag i trädgården med krattning och lite andra
vårarbeten.
Passade på att fota lite krokus vid dammen.
Som vanligt har jag hittat lite sten som jag
tillför dammen.
Var gång som jag är ute så hittar jag en ny fin liten sten
som passar till dammen.

Ve och fasa när jag tittade ner i dammen
och tyckte att jag såg en död groda.
Sedan såg jag en till och en till och en till och så
vidare.
Näe det kan ju inte bara vara så.
Det ligger dött gräs i dammen och det måste vara
en illusion jag ser.
Ropade på maken och Henrik.
Ser inte detta ut som döda grodor?
Det ÄR döda grodor.
Massor av döda grodor.
Den gångna vintern har gått hårt år naturen.
Dammen har varit bottenfrysen och
allt som försökte övervintra
är nu dött.
Allt utom salamandrarna.
Mina älskade grodor.
Samtliga har strukit med.


 
Nu tar det typ evigheter att lägga ut bilder här på
bloggen igen,
därför väljer jag att lägga ut lite fler på facebook,
så om du är intresserad gå
ut och kolla på min facebook.

Skall pröva makens dator.
Det är kanske fel på min för såväl bloggen
som facebooken kan väl inte vara kass
samtidigt eller????



                                                                   



Postat av: anna

usch så sorgligt....stackarna! kramen te dej!

2010-04-12 @ 06:44:03
URL: http://www.gladmymlan.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: