Lyckligt ovetande

Trodde jag ja,men så var det inte alls.
Gick ut med hundarna efter att jag gjort lite
trädgårdsarbete.
Sedan tog jag in hundarna och gick och kopplade
slangen och tempererade vattnet.
Jag tar Otto först,tänkte jag,men då hittade
jag honom inte så jag fick ta Olle först.
Så var det Ottos tur,men han fanns inte
att finna någonstans inomhus.
Konstigt!!!!!!!!!!!!
Han måste ha smitit ut utan att jag märkt något.
Jag ropade och lockade,men ingen hund kom.
Var låg han,tror ni?
Jo under trappan och han hade ingen avsikt att komma
fram trots lockande med godis.
Så jag fick krypa under och dra fram honom,
för fram skulle han.
Aldrig ge upp.
Aldrig låta honom vinna över mig.
Duschade blev de trots allt till slut.

Idag har jag varit duktig och putsat samtliga fönster.
Det var riktigt roligt,nu när vi har nya fönster.

Så nu får det bli lite kaffe,sedan tur med hundarna
och sedan skall jag vila resten av dagen,
för det har det inte blivit mycket av den senaste veckan.
En god bok och slappa i soffan.
Vädret idag lockar inte med utomhus
aktiviteter.
Grått och mulet,men uppehåll iallafall.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: