Bakläxa

Lördag.

Dagen började soligt och fint.
Redan klockan 10 var hundarna och jag ute
och plockade upp rester från byggjobbarna.
Vi fick ihop en bärkasse med skräp.
Därefter krattade vi löv i 1½ timme,så kom
maken hem från boulen och började måla.
Han har en massa panel som skall målas och vara
klart tills byggjobbarna återkommer.
Själv tog jag med mig hundarna på en liten tur.
Efter började jag lunta fjolårsgräs.
Snacka om att en liten pyroman som mig
gillar det,fast det började blåsa lite väl mycket
så jag släckte med en granruska.

Efter lite käk så spände jag fast en lite motsträvig
Otto för cykeln.Otto är en aning nervös inför
cykling då han fick cykeln över sig vid ett
tillfälle förra året.Det glömmer han inte,
men vill man cykla med hund så gäller
det att inte ge efter.
Vi cyklade ner till Skepplanda och hundkursen.
Jag började frysa redan innan vi var nere i samhället.
Det var värst va fort det slog om till kallare väder.
Hur skulle jag klara 1½ timme träning?
Kände att jag måste röra mig hela tiden för att
inte frysa fast. i backen.
Först skulle vi ha läxprov.
Det gick inte så bra för Otto och mig
för vi hade tränat för dåligt i vanlig ordning.
Skäms Mette! 
Felet ligger ju helt hos mig och
jag är inget vidare på att göra läxor.
Vi skulle sätta hundarna och lägga godis
i handen och gå minst ett varv runt hunden,
innan vi klickade och fick ge godiset.
Här fick jag bakläxa och har nu 14 dagar på
mig att få Otto att förstå hur jag vill att
han skall göra.Eftersom Otto är en väldigt
läraktig hund som vill göra matte till lags,
så det bör inte innebära några problem,
bara ett par tillfällen med träning.
Resten av träning var gammal skåpmat
för Otto så där var vi bra.
Där behövde jag rakt inte skämmas.
Gud va fort vi cyklade hem trots motvind.
Fort bara för att det var så jäkla kallt.
Väl hemma hade maken tänt upp i braskaminen
så jag fick relativt fort upp värmen igen.
Otto slocknar direkt,undra på det som han hållit
igång i 8 timmar.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: