-2 hekto

Tja Otto här!

Vi är hos veterinären var 14 dag.
Varje gång kliver jag upp på vågen,matte vill det
så då gör jag det för att tillfredsställa henne.
Nu hade jag visst gått ner 2 hekto.
Matte är väl inte helt nöjd med denna för henne
lilla viktnedgång,men veterinären tyckte att
det går åt  rätt håll.

Så har matte ju börjat motionera mig och det
har jag inget emot.

(Men vad inte matte vet är att jag hittar mat ute.
Solrosfrön och talgbollar smakar inte fy skam.
Katten har ingen dålig mat heller.
Hästskit smakar mumma.)

Hon tar mig till helt nya ställen med en massa
helt nya dofter.
Mitt under vår trevliga vårpromenad idag skulle
vi träna.
Först fattade jag nada.
Vad vill hon??????????
Men så gick det upp för mig att hon visst skulle
gå runt mig och jag skulle sitta still.
Det var hur svårt som helst.
Hon hade ju godis i handen över huvudet på mig.
Tror hon att jag är någon cirkushund eller?
Men vad gör man inte för husfreden.
Tydligen är detta något jag skall kunna
till på lördag.
Vi får se hur jag gör.
Det beror ju lite på vilket humör jag är på
och vad jag får i belöning. 







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: