Väntan

Denna evig väntan och oro.
Det här blir ju ingen friskare av snarare tvärtom.
Men jobbigare grejer har jag ju varit med om senaste åren.
Idag har jag väntat på ett samtal från företagsläkaren igen.
Hon har varit borta i två veckor,eller om det är tre.
Först hade hon 2-3 veckors semester sedan var hon sjuk 1 vecka.
Idag var hon i tjänst och skulle ringa mig.
När jag inte hört något klockan 11.50 ringde jag upp hennes sköterska.
Nu var det på det viset att läkaren hade läst mitt brev och ringt upp handläggaren på försäkringskassan(en ny handläggare igen).

Nu har jag haft så många handläggare att jag tappat räkningen.
Undrar varför de byter handläggare stup i kvarten.
Det senaste året har det varit byte i tjänsten flera gånger.

Nu väntade läkaren på att få FK. att ringa tillbaka till henne. 

Läkaren ringde upp mig vid tretiden då hade hon fått tag i handläggaren.
Nu skulle läkaren skriva ett nytt brev till FK.
Herregud tiden går och den 15 oktober har jag ingen sjukpenning längre.
Jag har ju överklagat beslutet om indragen sjukpenning.
Man blir ju helt knäckt av denna handläggning,men det är väl det dom vill.

Men fixa in mig på arbetsförmedlingen då så får jag stämpla akassa för
första gången i mitt liv. Kommunen kan inte hitta något lämpligt arbete
för mig. De tycker jag är för sjuk och handikappad men inte FK.
Undrar vad AF kommer att säga. Jag har aldrig varit arbetslös i hela mitt liv
så det här blir något nytt.
Om det inte varit för försörjningen skulle jag sagt att det var spännande.
Men den här typen av spänning är inte riktigt hälsosam.
Den verkar  snarare skadlig.
I nästa vecka får jag ta tag i FK igen.
Jag har ju överklagat beslutet skriftligt.
Vänta,vänta...........................


Postat av: gladmymlan

nä vad jobbigt. Men faktiskt när jagvar arbetslös en gång, så tyckte jag det var rätt kul med dom där "träffarna" med andra arbetslösa, fylla i cv och greja, nu var ju jag inte SJUK såklart, men allt handlar om inställningen...du kan ju vända på det och kolla om det finns nån kurs som dom kan betala så du kan bli proffs-fotograf eller något, du som är så duktigt på att ta kort:-!!



allt löser sig till det bästa, mette, vi får hoppas och tro det. kanske blir du, eller varför ÄR du inte typ sjukpensionär?

vad är det som gör att du kan komma ut i arbetslivet bara sådär?



kramar anna

2009-10-07 @ 21:25:14
URL: http://www.gladmymlan.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: