Vakta och se om

Det är en del meck med Olles tass.
Han har en liten söt babysocka på sig inomhus.
Jag hittade en 10 pack på Netto för 39 kronor,så jag har att byta med.
Det måste vara torrt hela tiden så att pulpan torkar in.
Inte så lätt när det är skitväder ute.
Skon som jag köpte hos veterinären var rena rama skiten.
När Olle hade på sig den igår kväll när vi var ute så trampade han snett ,
och det var inget gott för han att ha på sig.
Plastpåsen som jag hade under gick sönder och allt blev blött,
men det gick ju att byta när vi kom in igen.
Fram med hårtorken och på med ny socka.
Nu har vi inte haft på Olle tratten på 1 dygn.
Han har varit så duktig med att låta foten med sockan vara.
Hoppas att det fortsätter på det viset.

Nu har han inget ont i vart fall,
men det innebär ju att han inte är lika stillsam längre.
Veterinären skulle få in en bättre sko till veckan.
Får se om det funkar bättre.
Måste hela tiden passa så att Olle inte springer med Otto ut
när det är så blött och söligt ute.
Idag har vi haft tjejbesök igen.
Agnes och en Golden tik med Maritas dotter kom upp om och hälsade på.
Så kom Qvinny som vanligt.

Olle och jag fortsätter med våra penicillinkuren,
men vi har helt slutat med smärt stillande,
då ingen av oss är behov av det längre.


Postat av: anita&uno

Ja vad det är jobbigt när det inte är som vanligt med våra djur. Mycket jobb för man vill ju deras bästa. men det skönt att det är på bättringsvägen. Du är en superkvinna det skall du veta.Jag beundrar dej mycket.

Kram från oss.

2009-10-04 @ 22:04:10
URL: http://unoett.blogg.se/
Postat av: gladmymlan

uh sånt bestyr! själv håller jag på att kolla hundarna, här är det "herre-på-täppan" som gäller, ska nicke vinna, kastrerad 3åring, eller en hormonstinn 8 månaders??

vi har blivit sagda att se "till" så nicken vinner,så vi får passa rätt mycket. Men så är det ju med en ny i familjen.

han är ju världens mammagris han med, så nu har jag tvåå mammagrisar här som tävlar om min "gunst"..

kram på dej super-kvinna:)

2009-10-05 @ 07:14:53
URL: http://www.gladmymlan.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: