Tji middag

Hundarna kan njuta av tillvaron till fullo igen.
Nu har vi gått långpromenader två dagar på rad.
Utan plastpåsar och stövlar som stör.
Gissa om dom trivs.

Själv trivs jag inte så där just precis nu.
Idag gjorde jag mig till och kokade fläsklägg och rotmos.
Det är gott tänkte jag och la upp ett stort lass på tallriken.
Rotmos är ju som det är,lättsvalt. Fläskläggen skar jag i bitte,bitte små bitar,
men det gick åt helsike med en gång.Redan vid första "tuggan" gick det åt skogen.
Det fastnade i matstrupen och nu har det varit stopp sedan klockan 16,
alltså 2½ timme lite drygt. Fattar inte hur det kunde bli så denna gång.
Först nös jag och sedan försökte jag dricka lite vatten.Det gick ju inte.
Nu har jag hostat,spottat och spytt hela tiden.
Det är ju hopplöst. Jag får ingen fri passage i matstrupen.
Och jag som hade sett fram emot denna middag.
Nu är jag så törstig och kaffesugen och väntar bara på att det skall klarna.
Trött blir jag oxå. Snor och tårar och försök att få fri passagen.
Det är jobbigt,jobbigt.


Postat av: gladymlan

nej vad jobbigt, uh så surt...måste va ett helvete det där...

lider med dej!



skönt att det är okej med vovvar igen...

jag är nöjd för jag höjde upp mina vovvars försäkringar det skiljde så lite från stora försäkringen till iden mindre, så jag tog den stora. känns bra, man vet aldrig när nåt händer dom små...

puss o kram

2009-10-29 @ 07:59:00
URL: http://www.gladmymlan.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: