Sleepless

Nu har Otto blivit kastrerad men han har varit så orolig sedan vi hämtade honom från veterinären igår. Otto får panik av tratten som han måste ha.Förhoppningsvis går det väl över men inatt har han hållit alla vakna genom sitt flåsande,ylande,skällande och panikslagna beteende. Ingen av oss har fått en blund i ögonen Så denna dagen kommer att bli härlig. Här har vi alltså Olle med sin tass. Otto nyopererad. Maken som inte mår bra. För att inte tala om mig själv.

Och som om det inte var nog så fick jag brev från Försäkringskassan igår,så från och med imorgon har jag ingen ersättning från FK. Inte heller vet jag om jag skall gå till Arbetsförmedlingen eller hur jag skall bete mig. Vi har nu under morgonen försökt att få tag i handläggaren på FK och på handläggaren hos min arbetsgivare. FK skriver om rehabiliteringskedja men var är den? Någon sådan hittar jag inte i det brev jag fick från FK. Där stod bara att jag skulle anmäla mig som arbetssökande på AF för att få behålla min sjukpenninggrundande inkomst,alltså om jag inte går till AF så har jag inte rätt till sjukpenning om jag insjuknar i en annan sjukdom. Fast jag vet varken in eller ut. Har jag blivit uppsagd från min tidigare arbetsgivare eller? Något brev om det har jag inte fått. Kan man gå till AF och anmäla sig som arbetssökande om man har en arbetsgivare? Jag begriper inte någon ting just nu.
Nu måste vi jobba på allt detta. Jag får börja med att skriva en omprövningsansökan.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: