Sjukstugan igen

Hej där ute!

Sjukstugan här.
Som sagt hundarnas hälsotillstånd går så säkerligen framåt.
Olle med sitt guldfärgade nagellack. Snyggt va?
Otto har definitivt lugnat ner sig.
Vet inte om det är kastreringen eller att tikarna löpt färdigt,eller både och.
Han är lugn igen.Tack o lov för det.
Nu har jag så smått kunnat släppa honom när vi är ute och promenerar.
Det är skönt för det är lite svårt med två hundar i koppel.
De vill gärna runt trän och då blir det snurr på kopplena.
och så den där kassa stöveln som inte sitter på.
I lördags lossnade den flera gånger då jag gick på Kvarnabovägen.
Tur att man har ganska lydiga hundar som stannar och väntar tills matte fått på stöveln igen.
Nu har vi köpt två olika stövlar som inte fungerar.
Bortkastade pengar och inte gick det på försäkringen heller.

Så är det ju vi tvåbenta.
Maken har varit hos läkare flera gånger.
Han har troligen njursten.
Han har haft så ont men kanske var det "bara" grus denna gång.
Sen har det varit oro för hans tvillingsyster ligger på sjukhus med hjärtinfarkt.
Själv har min oro gett mig en förkylning också. Det är min första på över 4 år.
Då kan man kanske tycka att det är på tiden,
men jag får förkylningar när jag mår dåligt psykiskt,
även andra sjukdomar. Cancern fick jag också när jag mådde dåligt psykiskt.
Kropp och själ hör helt klart ihop.
Nu skulle jag gå och vaccinera mig mot svininfluensan idag,
men jag får vänta till jag blir frisk igen från denna förkylning.
Det kan ju inte vara bra att vaccinera sig när man redan är sjuk.
Sjukdomarna som jag nu fått skyller jag helt klart på försäkrningaskassan.
Innan allt detta startade mådde jag relativt bra såväl fysiskt som psykiskt.
Skall det verkligen vara på det viset att det är FK som skapar sjukdomar
hos enskilda.
Jag vet ju att mitt immunförsvar är nedsatt. Det tycker jag att FK skulle begripa också,
men så är inte fallet.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: