Sjukstugan forts

Här i sjukstugan rullar det på.

Ingen människa,inte jag i varje fall, hurrar över dagens väder.
Först stora snöflingor, som dasslock,som naturligtvis övergick i regn.
Isigt under de fallna löven på vår väg.
Fy sjutton nu är det dags igen.
Okej.
Se det positiva i det hela.
Dags att pröva halkskydden jag köpte förra vintern på apoteket.
De där fina halkskydden. Nu skall de på.
Hurra hurra.
Nu är vi redo för vintern i sydsverige.

Och så dessa sjuklingar.
Stackars Olle med alla sina blöta strumpor och Otto med sin hatade tratt,
och som om inte det var nog så spolade jag såret efter promenaden.
Hur kul är det på en skala.......?????????

Ingen som vill leka här inte.
Inte äta heller,fast det gör ju inte så mycket,det finns att ta av ännu.
Jag har försökt med bollen men det går inte.
Det kan ju bero på vädret lite.
Herregud vad negativt detta inlägget blev då.
Tydligen är jag inte så glad jag heller.
Fast jag har inget att vara ledsen för.
Vi skyller på vädret och lägger oss och läser lite istället.
Har precis börjat läsa Hypnositören.
Det verkar lovande så jag ger mig in i bokens värld.



-Kom här Olle.
-Jag har paraply här.
-Du får gärna gå under du med.
-Eller vill du ha en puss?


Postat av: marita jaanson

Hej Mette!

Vädret rår vi ju inte på tyvärr, vi får ta det som det är när vi nu har bestämt oss för att bo där vi vill bo. I morgon ska det visst bli bättre väder igen. Vi får tänka positivt.

Olle blir snart av med sin strumpa, Otto sin tratt och Agnes är snart klar med sitt löp å då blir allt som det skall vara igen. Vi hörs snart av.

PS. Har du läst "Matildas sista vals" ännu?

Kram Marita

2009-10-16 @ 18:20:28




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: