Nattens övningar

Nattens övning bestod av att hjälpa fram Otto som fastnat med tratten under sängen.
Han kunde inte komma fram på egen hand.
Kolsvart i sovrummet och en Otto med tratt under dubbelsängen i vårt pyttelilla sovrum.

Otto har hela sitt liv älskat att ligga under dubbelsängen på natten,
men då och då brukar han flytta sig ut i soffan,eller upp på en fåtölj.

Inatt fick både maken och jag upp ur sängarna för att hjälpa Otto.
Vi sköt isär sängarna men det hjälpte föga.
Vi fick lyfta oxå och dra ut Otto,men sedan somnade vi om alla fyra.

Annars flyter det på här i sjukstugan.
Det går framåt för varje dag vad gäller hundarnas tillfrisknande
Olles tå ser bättre ut och Ottos ärr är fint.
Själv mår jag så där.
Den senaste tidens alla saker har satt spår i mitt psyke.
Allt går inte att bara skaka av sig,men jag gör vad jag kan för att läka mig själv oxå.
Det är ju viktigt att jag mår bra så jag orkar kämpa mot "väderkvarnarna" i mitt alldeles
eget moment 22,men jag skall inte sticka under stolen med att det är skitjobbigt
rent ut sagt.
För tillfället är det endast det och hundarnas tillfrisknade som rör sig i mitt lilla huvud.
För att bryta detta tänk så åker Otto och jag iväg på hundkurs idag mellan 15.00-16.30.
Det gäller att försöka bryta ett dåligt tänkande innan jag fastnar i detta tänk,
som inte är konstruktivt,utan deprimerande och illavarslande.

POSITIVT TÄNKADE dagens måste. Bör vara lätt idag när solen skiner.


Postat av: Maggan

Godmorgon!

Jag beundrar dig och din styrka! Hoppas du får en underbar dag med vovven.

Mvh Maggan/Griffarna

2009-10-17 @ 10:20:14




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: