Näe.........

Nej så sjutton heller. Nu får det vara nog med klagande tänkte jag.
Förkylningen verkar ge med sig.
Klockan 11 tog jag på mig kläder och gjorde ordning Olle tass och gick ut i skogen.
Här skall sjutton inte ligga under täcket. och deppa ihop.
Vilken tur att man har hundar.
Här skall det plågas kropp.
Så jag gick upp i den allra mest oländiga skogen.
där det inte finns en stig så långt ögat når.
Ja nu var väl det inte meningen från början,
men det var får där jag egentligen tänkta att gå.
Oj då vad vi fick klättra och krypa.
Olle tappade sina plastpåsar och sockan,men what a heck.
Här skulle det vandras bland skog och klättras i berg.
Efter 1½timme hade vi fått igång endorfinerna,och jag kände mig varm,
och i allra högsta grad levande.
Nu har hundarna fått mat och deckat.
Bägge två var helnöjda efter första riktiga turen på jag vet inte vad.
Det var minst 4 veckor sedan sist.
Konstigt nog mår jag bättre efter denna utmaning.
Never,never,never,never get up or let the shit take over.
Be in control.
Inte sitta och tycka synd om sig själv.
Nu måste jag få ordning på min tillvaro.
Gillar inte att hänga i luften så här.
Undrar om FK vet hur det påverkar människor att bli utförsäkrade.
Är det en ny ättestupa som vi ser?

Fick en fråga om att beskriva min blogg med 6 ord.
Hur beskriver man sin blogg med 6 ord?
-En väldigt vanlig blogg,lik andra.
-En blogg om sjukdomar och orättvisor.
-En blogg om allt och inget.
-En blandning av hundar och människor.
-Oerhört vanlig blogg,en på 1000.


Postat av: gladmymlan

hm...där håller jag inte med. tycker inte du har en "vanlig blogg" alls. den är varm den är sann, den visar kamplust och hur svårt den "lilla" människan har det i maskineriet...den är läsvärd och trevlig och har ofta väldigt fina bilder som författarinnan till bloggen tagit:-)

så det får du nog allt ta tillbaka lilla vän!!:-)



förövrigt så är det bra att du inte ger upp, men samtidigt förstår jag din frustration för som sagt hamna i en sits där man ska blir "utförsäkrad"...vaddå. försvinner sviter efter cancer eller ångest om dom tar bort ens inkomst?! knäpp-regering...hoppas verkligen svenska folket tar sitt förnuft till fånga och skickar den där ren-fält te ett renfält nånsstans...helst får dom gärna ge han en släng av utbrändhet, eller lite besök av Herr ågren så kan han känna på hur det känns. idiot. fast det är väl inte bara han utan resten av knäppgökarna utan nån form av verklighetsuppfattning....



fast det tycker jag inte Mona sahlin har heller, så fort hon får lillfingret så roffar hon åt sig så mkt privelegier som hon bara kan..som en utsvulten varg eller nåt.... huga.....



helt otroligt är det i alla fall ...men hoppet är väl det sista som överger en, så vi får väl hoppas att du får en bra lösning på ditt dilemma. nåt kryphål eller så....

kram på dej!!

2009-10-24 @ 17:50:17
URL: http://www.gladmymlan.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: