Kärlekskrank

Gårdagen började precis som en vanlig torsdag.
Totte kom strax före 8. De sedvanliga hälsningsprocedurerna avklarades.
Olle och Otto skall hälsa på Frida o Totte i den ordningen. Sedan skall hundarna
hälsa på varandra igen efter att Frida åkt iväg till jobbet.
Så skall Totte hälsa på mig och gosa en hel del.
Och våra hundar skall ha sin del av gosande.
Och så vidare.
Men sedan när allt detta var avklarat så gick hundarna och la sig på sina självvalda ställen.
Totte stjäl soffan bredvid mig.
Vanligtvis när inte Totte är här så ligger Olle där.
Olle hoppar upp i fåtöljen från Jysk  istället
och Otto i sin gamla vanlig fåtölj eller bakom soffan.

Vid halvelvatiden gick vi ut för att köra in ved.
Otto och Totte var med som vanligt.
Inga konstigheter.
Men så här med facit i hand,kan jag väl säga att Otto varit lite väl tjatig och pipig
och sprungit lite väl långt ifrån oss,de senaste dagarna.
Totte och jag gick in igen och maken kom in lite senare.
Inget konstigt alls. Precis som vanligt alltså.
Vid elvatiden ringer telefonen.
Ser på displayen att det är Marita,men icke.
Det är Matti Maritas man.
-Saknar du inte en hund.
-Näe?
-OTTO SITTER UTANFÖR VÅR GRIND!
Men gud då.
Han har ju aldrig gått utanför tomten utan oss,
och så sitter han helt plötsligt ett par kilometer bort alldeles ensam.
Min lilla baby har blivit man.
På med kläderna och iväg för att hämta.
Det finns ingen körbar väg dit bort om man inte väljer att köra runt förstås.
Men redan innan vi nått bort till närmsta grannen,cirka 300-400 meter,
möter vi Otto som ångrat sig eller blivit ivägskrämd.
Det hade varit bra om Matti skrämt honom,bara lite,
så han inte vågat göra om det.

Nu har maken beställt tid för kastration på tisdag nästa vecka.
Inte konstigt att han är kärlekskrank när såväl Agnes som Qvinny löper.


Postat av: gladmymlan

nej vad jobbigt när dom rymmer:-( Man vill ju inte gärna nåt ska hända dom! ja kastrering kanske funkar, dom brukar ju bli lite lugnare i alla fall....min är lugn fet och matglad..men rymmer iväg till grannens pudel om han får chansen:-)



vad kostar det med hanhundskastration hos er?

här är det dyrt tror jag..

kramen

2009-10-09 @ 12:14:21
URL: http://www.gladmymlan.blogspot.com
Postat av: marita jaanson

Kärlekskrank? Ja det var han säkert, Agnes har löpt i 8 dagar så hon luktar säkert jätte gott. Olle blev inte bort jagad han blev nog bara lite sur när Matti stängde in Agnes i huset. Otto ville ju ha lekstund med henne och så blev han utan det, inte undra på att han sprang hem igen. Vi hörs av

Marita

2009-10-09 @ 12:53:11
Postat av: emelina

naw. haha! han är ju urgullig min Otto!<3

2009-10-10 @ 00:15:34
URL: http://emelinnna.blogg.se/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: