Höstaktivitet

Så har Otto och jag startat en ny dressyrkurs.
Denna gång väldigt nära hemmet.
Inte för att det gör något,
men det gör inte ont heller att det inte är så långt att köra.
Hur skall det gå för mig och Otto,
när han är så distraherad av löptikar som finns runt omkring?

Kurs i samhället,tänkte jag.
Hur många kan tänkas komma till detta.
Tidigare kurser har inte inbringat så våldsamt många ekipage.

På kantarellsök kurs var vi tre ekipage.

Så fel man kan ha.
Här kom det 8 ekipage.
Det är rekord.Och naturligtvis är hundförarna kvinnor. 
Undrar varför det är så?
Är det bara vi kvinnor som har problem med hunduppfostran,
eller är det bara vi kvinnor som accepterar att vi kan behöva
vägledning i hundägandet.

Där fanns 6 tikar,två löptikar,visserligen i slutet på löptiden men ändå,
så en kastrerad tax och så Otto.
Alltifrån 17 veckors tikvalp till jag tror en 4 årig tik,
Renrasiga och blandrasiga trevliga hundar med lika trevliga ägare.
Fast Otto brydde sig inte om löptikarna speciellt mycket.
Han jobbade bra och var väldigt fokuserad på mig och han
tyckte det var kul.
Det märktes.
Han gillar när han ensam får jobba tillsammans med mig.

Efter kursen köpte jag en pizza.

Allt var så bra,men vad sjutton är det som händer när vi kommer hem.
Jag fattar inte??????????
Är det så att Otto är övertrött då?
Eller Äger han bilen?????????
Varför i sjutton börjar han morra när han skall ur bilen??????????
Det fattar jag inte.
Bara vi får ut honom sen är det okey.
Det här behöver jag fråga Anette om nästa lördag.
Han låter så illa att jag blir väldigt osäker på han.
Vad är det som händer?
När vi väl har fått ut honom är han go som vanligt.


Postat av: Babbi - Bloggdesigner

Hejsan! Nejdå det är inte du som är dum :) Det är inga auktioner längre utan man köper designerna direkt, maila mig om du är intresserad av pris osv!

2009-10-10 @ 19:48:03
URL: http://babbidesign.blogg.se/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: