Stocken

Otto och jag stack upp till Stocken.
Visserligen är vädret inget vidare,blåsigt
och några regnskurar,men det hade vi ju fått
även om vi varit hemma och vi kände för att
åka hemifrån lite grann.
Väl uppe hos Frida med familj mötte vi först
Totte och Patrik utomhus.
Totte kände igen oss på 100 meters avstånd.
Han blev så glad när han fick syn på oss.
Vi tog oss en rejäl promenad efter maten.


Konstigt,det finns konstiga människor även här.
Frida och jag gick ut för att packa ur min bil.
Otto hade jag satt fast i koppel,men Totte var lös.
Totte ville väl till mig och bilen,men en tax med tillhörande
husse o matte kom i vägen.
Gubben for ut emot Totte och riktade en spark
 emot honom fast han missade,tack o lov.
Totte gjorde absolut ingenting.
Det var snarare så att det var taxen som for ut.
Gubben blev helt galen och hotade att döda Totte.
Nästa gång dödar jag honom,sa han.
Och han sa det inte en gång utan två gånger.
Ändå stannade gubben inte och trots det hann han
uttala två dödhot emot Totte.
När vi senare var ute med hundarna passerade vi
deras husvagn.
Då for taxen ut emot oss.
Skitgubbe.

Surgubbar finns det tydligen överallt.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: