Stenhårt

En gång i tiden var det någon som älskade mig.
Någon som gullade,lekte och matade mig.
Fast plötsligt övergavs jag.
Varför?
Plötsligt fanns det inga människor kvar i huset.
Ingen öppnade dörren när jag mjade.
Ingen som gullade med mig,
 eller gav mig mat och värme.
Ingen varm famn att gosa hos.
Inga barn som leker med mig.
Bara ett tomt hus och blåsigt och regnigt ute.

Nu har jag hittat en carport att bo i. 
Människor som matar mig,
men jag har blivit skygg av mig.
Jag har mist förtroendet för människorna.
Jag får mat och någon form av skydd mot vädret.
Men jag lider för min päls är tovig och jag kan inte
sköta om den själv.
När jag var kattunge sa människorna att jag var
så söt.
-Gud va söt kattungen är,sa dom.
-Långhårig och rödhårig.

Så här såg jag nästan ut när jag var en kattunge.
Nu ser jag ut så här.


Som katt vill jag uppmana till att inte skaffa en sommarkatt till era barn i sommar.
Jag kan bara inte förstå hur ni tänker när ni gör så?
Vi mår så dåligt när ni överger oss på hösten.
Ni flyttar till era varma hus medans vi lämnas vind för våg
här i kylan.
De flesta av oss överlever inte vintern.
Vi katter har också ett värde.
Men så söt är jag inte längre med alla tovor
som jag har i pälsen.
Så tänk en gång till innan ni skaffar katt
till era barn i sommar.
Vi måste få följa med er till hösten också.
Vi katter kan leva 15-20 år.
Tänk på det!






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: