Pånigen

Ja,så var det dags för lite längre turer igen.
Det blev Iglekärr idag.
Marita och jag med hundar var ute ooch gick i 3 timmar.
Det var bara Olle som simmade.
Otto och Agnes fegade ut.
Är det inte märkligt.?
Otto o Agnes är vattenhundar,det är inte Olle,
men det är bara han som badade.
Jag fattar nada som vanligt.
Vi glömde Agnes koppel o halsband,så det blir
en ny tur i morgon.

När vi gick hem gick vi förbi Bengt Bengtssons place.
Jag såg att det var en man vid en bikupa,så jag
blev nyfiken förståss som vanligt
 så jag stegade fram och pratade.
Jag trodde det var Bengt.
Det var inte Bengt,men vi fick oss en riktig
föreläsning om bin och biodling,
Heter det så?
Biodlaren bor i samhället men har bikupor
runt omkring.
Han verkade jättekunnig,
denne Bernt Johansson,som han hette.
Väldigt intressant.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: