Otto trött o grinig

Vår lördag.
Först cyklade jag med Otto 1 timme.
Så fick han vila ett par timmar,så åkte vi till
Kungälv för en två timmars promenad.
Taxens hundskola anordnar ju hundpromenader.
Idag var det bara Otto o jag som hörsammat
och hoppat på denna fantastiska
möjligheten till hundpromenad. Jag tycker
att det är helt otroligt att Anette ställer upp på
sånt,helt utan kostnad.
Fast det har jag nog sagt förut.
Vi mötte upp Anette,Nisse o Rocky på
parkeringen utanför ICA i Kungälv.

Vi gick strandpromenaden till gamla
torget i Kungälv,upp Västra gatan
,liten paus i en fin park
med massor av vackra blommor,så
tillbaka till parkeringsplatsen igen för hemfärd.
 
Dagen blev nog lite väl tuff dag för Otto,
 för gud vad sur
han var när vi kom hem igen.
Otto morrade på såväl Olle som husse.
Han ville inte hoppa ut ur bilen ens.
Nu känner vi till Ottos små egenskaper här
i huset,så vi lät honom sitta kvar i bilen,
tills anfallet gått över.
Han brukar bli lite grinig då han är övertrött,
precis som ett litet barn
Jag lät bildörren stå öppen,så fick sitta kvar
och sura bäst han ville.
Men egentligen skulle man kanske
plocka ner honom.
Men jag var för trött för det.

Till slut så kom han iallafall  in i
huset och nu har
han somnat bakom soffan.
Här kommer några bilder. 
Fast inte så många som jag tänkt mig.
Vad trött jag blir.
Anette tog de klaraste bilderna.Och hon
har inte gått kurs hon. Men jag som gått
kurs o allt,tar bara suddiga bilder.
Jag blir så trött.
Ja,ja,bara att bryta ihop och komma igen.



Nu är det Robinsson och melodifestivalen som
gäller för mig.
Heja Marlena  Erhnman och Sverige.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: