Emelinas blogg

Nu har ett av mina vackra barnbarn Emelina startat upp
sin egen blogg som jag länkar till på min blogg.
Våra cykelturer blir allt längre. Nu orkar Otto
springa med cykeln långa turer. Det verkar vara en bra
motionsform för honom.  För mig
oxå, även om jag inte för jobba så mycket som Otto.
Jag cyklar en bit,så får han vila lite. Sedan blir det en bit
till och så vila igen.
 Otto ges även tillfälle att svalka av sig i
vatten som vi cyklar förbi. Jag har även vatten med mig
i cykelkorgen,så att vi har att ta till när vi blir törstiga.
Igår gick turen upp Sålandabacken. Den är så brant så där
fick jag leda upp cykeln. Sedan körde vi Sålandavägen
ut till Alingsåsvägen. På en del av sträckan,
där vi inte mötte några
bilar, så fick Otto springa lös.
Sedan gick turen vidare Alingsåsvägen
ner till Skepplandavägen.
Där blir det cykelbana.
 Nere vid fotbollsplan cyklade vi ner till
Grönån där Otto fick bada och dricka.
Efter lite vila gick turen vidare igenom Skepplanda samhälle,
så ut på Kvarnabovägen hemåt.
Vid brevlådorna hämtade jag posten
 och släppte lös Otto
som svalkade fötterna i Ryks bäck.
Så var kvällsturen slut.
Jag mår bäst på eftermiddagen och kvällen, så då gäller
det att passa på och göra lite utflykter med cykeln.
Min daglig motion är cykelturerna,
promenaden samt 30 minuter med
gummibandet.
Det är ganska lagom för mig.
Jag tror benhårt på att motion är bra för
välbefinnandet.









Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: