Ang katten

Idag ringde jag veterinären.
Det skulle kosta cirka 1500 kronor,hela kalaset.
Sövning,rakning,sprutor,och ev kastration.
Våldsamt mkt pengar som jag inte har.

Om man är långtidssjukskriven har man inget
pengaöverskott precis.

Sedan är det ju det så,
att jag skulle ju då
kunna ta in katten och göra den till
vår katt,som vill bo även inne i huset,
så att vi kunde kamma den,så att den inte
får samma problem igen.
Men jag fortsätter att fundera på hur jag
skall lösa detta.
Men en sak vet jag inget djur skall
behöva ha det så här.
Jag blir så himla förbannad på folk som skaffar sig
djur som de inte tar hand om.
Överhuvudtaget  arg på att människor torterar
djur i alla sammanhang.
Vi människor är allt bra grymma vi.


Postat av: anna

brukar läsa din blogg, tycker det är så mysig på nåt sätt! sen är ju otto en riktig snygging me :-)

2009-05-26 @ 16:33:39
URL: http://gladmymlan.blogg.se/
Postat av: anna

...och vad gäller katten har jag ju inget bra svar....är den verkligen så ohanterad att det inte går att pyssla med den och ev raka själv? femtonhundra är ju ganska mkt tyvärr. jobbig situation!

2009-05-26 @ 16:35:15
URL: http://gladmymlan.blogg.se/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: