Åldern tar ut sin rätt

Idag är det varmt. Så pass så Olle nästan vägrade
att följa med Otto o mig ut.
Vi gick en kortare tur då för att Olle skulle klara av det.
Men med tanke på att han blir 12 år i oktober,så är
det väl inte så konstigt att han kan bli trött ibland.
Nu får han ligga inne och vila sin gamla kropp.
Otto och jag tar oss en cykeltur när kvällen
kommer med lite svalka.
Själv stortrivs jag med värmen.
Man måste ju inte ligga i solen.

Nu ni.
I morse vaknade jag klockan 5.
Jag fick tvinga mig att ligga kvar till efter 6.
Då gick det inte längre.

Konstigt.
Att man kan må så dåligt ett tag,
för att må så himla bra igen,efter
bara en kort period.
Antingen är det uppåttjacket,eller så lider jag av
bipolär sjukdom oxå.

Jag tror att det var besvikelsen över
den senaste plasikkirurgi operationen.
Jag blev ju så besviken över resultatet.
Hade väntat mig mkt bättre resultat.
Ibland så ser man operatioen i program som
Total Makeover.
Tro inte på sån skit.
Det funkar inte.

Den 8/6 skall jag träffa plastikkirurgen igen.
Då jäklar skall jag ta honom i kragen.
Jag får ta med mig maken,
så det inte kommer till våldsamheter.


Postat av: anna

trist om man har väntat och fått upp hoppet, och så blir det inte som man tänkt sig...

men Å andra sidan. tänk egentligen vad LITE ett utseende betyder, egenligen borde vi alla vara blinda, tänk JAG har inte sett dej, i real-life, bara "sett dej" via dina ord och tankar, och tro mej, du är vacker!

det är ju det allt går ut på, internet visar ju en slags sanning,

när man sitter och bloggar, eller mailar eller kommenterar, så här, så är man fri, ålder finns inte, antal kilon finns inte, rynkor finns inte, och handikapp finns inte.

bara själen, själva essensen av vad som är Jag och Du.

så är det egentligen tror jag. Det kommer en tid när vi kommer skratta åt våra rynk-krämer och viktnojjor och annat, när själen är fri igen.

men nu är ju vi inte där, utan i en kall värld där utseende betyder allt, och all form av avvikelse är oaccepterad...då är det tufft att behöva genomgå operationer som sen inte blir lyckade.

kram på dej!

häls anna

2009-05-30 @ 23:01:57
URL: http:// gladmymlan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gött, att du känner dig piggare, det märks på hela dig inkl bloggen! Kram

2009-05-31 @ 09:11:26




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: