Typ städnoja

Har fått lite städnoja då man inte kan jobba ute.
Här rensas och röjes för vilda livet.Allt gås igenom 
Kökskåp,tvättstuga,prydnadsaker maskindiskas.
Var kommer all energi ifrån???????????????

Frida var här idag.
Hon var stressad som vanligt.Måste bara inom och hämta hämta bröllopspresenten
och gratta sin farsa och iväg.

Hon var som vanligt.Inte alls som hon var i Stocken.Jag ville inte störa henne
med mitt tjafs.Men jag blev dödligt besviken på henne på Stocken.
Tyvärr har hon alltid så bråttom att hon inte hinner lyssna på mig.
Jag är ju bara hennes mamman. Vem bryr sig.
Fast jag skulle gärna vilja att  att mina barn lyssnade på MIG
någon gång.Att dom orkade höra och vänta in mig.
Prata är svårt men skriva enklare.

Fast nu har jag fattat ett stort beslut och faktiskt sagt det rent ut.
Om det skall komma mer övernattade gäster så får maken ta hand om det.
Här har i 42 i varit rena rama hotellet.Gäster från Norge och Danmark.
1000 tals.
Maken älskar gäster men hatar jobbet runtom.
Han vill mingla och ta hand om gäster.
Sedan när dom åker gå han och lägger sig
och jag städar huset
Nu har jag gjort det i 41 år så nu får han ta nästa 41 år.
Rätt skall vara rätt.



Postat av: Frida

Tråkigt att du är besviken, och att du upplever min stress. Om du tycker att det är lättare att skriva, så kanske brev eller mail är ett alternativ.

Tyvärr har jag inte kraft ock styrka att räcka till för alla hela tiden, mår så dåligt ibland att jag säkert verkar både oförskämd och ointresserad, men så är verkligen inte fallet. Arbetar för första gången på många år heltid och är fruktansvärt trött och ofokuserad, försöker göra mitt bästa överallt men det räcker väl helt enkelt inte till.....Nog om mitt nu.

Vad härligt att du fattat beslut och att det känns bra.(Jag hörde faktiskt när du berättade det förut idag).

Kram Frida

2009-07-16 @ 22:40:59
Postat av: gladmymlan

det är nog lika mycket frustration från din sida att du kanske inte får fram allt som du vill få sagt oxå, tror jag kanske!

det måste vara skitsvårt!

jag har med städnojja förresten, men bara ute. inte inne. där ser ut som kriget:-)

försökte tvinga mina barn att städa men det blev ett tvär nej.

inte ens muta med godis huset gick:-)

kram på dej!!

2009-07-17 @ 10:44:40
URL: http:// gladmymlan.blogg.se/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: