Nostalgitripp

På väg hem från Stocken åkte jag idag till Henån,eller närmare
bestämt till Torp.
Där hyrde min make och jag ett fd hönshus 1968 mellan juni-
augusti. Vi till och med förlovade oss där för snart 41 år sedan
den 14 juli på makens 30 årsdag. Själv skulle jag fylla 19 i
augusti.
Vi hade en oförglömlig semester där. Tre underbara
månader innan vi mönstrade på nästa båt.

Tänk att den lilla stugan om 1 rum och kök stod kvar.
Det såg precis ut som för över 40 år sedan. Det var som
att vrida klockan tillbaka. Ingen av oss har varit där sedan
sommaren 68.

Om man visste vad man skulle vara med om i sorg och
glädje.
Tur att man inte vet.




Där borta i den lilla röda stugan begav det sig.

Mina föräldrar och tre bröder kom på besök från Göteborg,
så en vecka bodde vi 7 personer här.
Hur var det möjligt?
Obegripligt för mig idag.

Nya ägarna till gården håller på att renovera "hönshuset".
Sprillan nytt tak har det fått.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: