Kursen

Tja Bloggen!
 Otto här.

Igår var det ju kurs igen.
Jag bara älskar kurser. Det är bara såååååå kul.
Massa jobb,men väldigt roligt.
Matte passade på att ta kort på mina kurskompisar,
Hugo,dalmatinerhane,1½ år.
Och Lille Bogart som bara är 1 år.
Han är visst en senner-hund.
Väldigt ovanlig ras.
Bogart tillhör den minsta, i storlek,senner hundar.
Själv har jag aldrig sett en sådan hund tidigare.
Inte matte heller och hon har sett det mesta,
påstår hon.

Men så är det ju detta lilla aber,att jag blir så jäkla trött,
att jag blir sur.
Jag morrar på Olle o husse.Matte blir så förbannad och
jag åker på världens utskällning. Men efter ett tag är allt
som vanligt igen. Jag är glad och matte är tyst.

Kram Otto


Hugo söker efter skogen" guld,"kantareller.

Bogart sitter koncentrerat och följer matte.
Han är så duktig.
Så duktig var inte jag när jag bara var året.
Allt enligt matte,förstås
Förresten tog jag mig ett dopp i en sjö där det råder badförbud.
Turligt nog kan inte jag läsa och matte
bedriver alltid social olydnad.
Det tycker hon är kul.

Alltså ärligt talat.
Jag satt alldeles jättekoncentrerad,och väntade
på klarttecken från matte,när hon nöp mig i rumpan.
Jag lovar.
Galet va?
Matte,hon sa att det var en stackmyra,fast jag vet inte.............................
Hugo råkade ut för likande fenomen.
Här får man passa sig.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: