Snö

Nu har vi fått lite snö.Inte mer än 10 cm och blött är det men ändå.Nu när det bara är en vecka kvar av februari då kom snön.Konstigt men så har det ju varit de senaste åren.

Jo,jag var ju hos Emma,min tandläkare i tisdags.
Inga nya hål i tänderna men en plomb hade gått sönder.
Sedan behövde jag en tid till tandhygienisten och så skall Emma tänka på hur man kan lösa det med tuggförmågan på höger sida.Vänster sida går inte att fixa utan käkben i underkäken,såklart.J
ag skulle bli väldigt glad över att kunna tugga på en sida.Det skulle jag vara fullt nöjd med.Då skulle matproblemet nog vara löst.
Det där med svalget och svälgproblemen har blivit lite bättre de senaste dagarna.
Så det var nog förkylningen som gjorde så att det stoppade upp.
Minst ett till besök till tandläkaren blir det.
Men det bästa av allt höll jag nästan på att glömma.
Det var GRATIS.
Helt underbart för pengar finns det inte hur mycket som helst.
Man förlorar mycket pengar då man är sjukskriven,skall gudarna veta.
Och så kostar läkarbesök 900 kronor året.
Medicin 1800 kronor till högskyddet träder in och 1900 kronor innan högskyddet för resor till vårdgivare träder in.
Plus kostnader för specialkosten.
Mycket pengar blir det,trots allt.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: