Frustrerande liksom..........

Ibland blir jag väldigt frustrerad när jag inte kan prata så bra och så fort som jag vill.
Hjärnan tror den kan, men inte munnen liksom.
Som när jag träffar människor och vill ingå

i samtalet.
Jag hinner inte med och upplever det som om det jag vill säga inte är så viktigt.

Det är det nog inte heller,men ändå.
Jag vill ju vara med i samtalet ändå,men istället för att

jobba på det detta,att få uppmäksamheten,så väljer jag att vara tyst.

Men jag fick sagt NEJ en gång idag.
Inte med ord ,men med en lapp,som jag skrev.

Jag orkar inte vara med på tuppslakt idag.
Jag hör ju fåglar som skriker för sitt liv i

mitt huvud hela tiden,
samt har fåglar som plockas levande,på min näthinna,
hela tiden. Man blir ju inte kvitt detta då man blir påmind
av tv4 varje reklamavbrott samt varje nyhetsprogram.
Men det är ju samtidigt skitbra för det måste ju bli slut på
detta djurplågeri. Bara att jag orkar inte föra dessa
stackars djurs talan,så att säga,men jag har
ju skrivit under protestlistan som finns på nätet.
Alltid något.
Så jag slapp vara med och fick gå promenad med hundarna istället.
Det blev både jag
och hundarna lyckligare av.



Postat av: Anita o Uno

Förstår precis vad du menar.Jobbigt värre. Allt tar sin tid men vi har ju så bråttom.

Protestlisan har jag oxå skrivit på men inte sett det på TV. Klarar inte sånt men jag kan tänka mig det. Fick en länk om hundar och kattor som dom flår levande, men öppnade den inte, men skrev på listan.

Hur är vi funtade vi (vissa) människor egentligen?

När jag jobbade på Kiurkmott. och jag skulle ta av ett klisterplåster så jämrade han sig så för det gjorde ont, fy vad jag var dum, skulle tagit försiktigt i ena änden men jag visste han var slaktare så där fick jag min lilla hämnd.

Tack för din omtanke på min blogg, jag bloggar inte just nu men jag läser och kommenterar när jag orkar.

Kram på er.

2009-02-08 @ 18:47:13
URL: http://unoett.blogg.se/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: