Bilbesiktning mm

Då jag börjar få "lappsjuka"av att bara gå hemma så valde jag att åka med maken på bilbesiktning idag,trots att bilen skulle besiktigas klockan 9.
Jag vaknade kl 6 av mig själv,men klockan var ställd på 6.50,då maken inte helt litar på att jag skall vakna i tid.
Vi var i Göteborg redan 8.30 och kom in på besiktningen 8.40 och var klara före klockan 9.Bilen fick ett blankt papper,inga anmärkningar alls.
Jag hade velat gå in på Plantaget som ligger vägg i vägg med bilbesikningen,men då de inte öppnade förrän klockan 10,,så vi åkte hemåt.Jag hade velat titta på fröer och plantor.
Min mobil ringde.Det var min arbetsgivare.GPS;en,bilradion och John ståjade på, så jag tror att Olle Frisk,arbetsgivarens representant, trodde nog att jag var på "stormen".Han hörde inte så mkt av mig men mer av GPS;en.Jag tyckte att det var pinsamt och skämdes.Jäkla tjatig kärring som talar om att vi måste lägga om rutt.Jag blir så nervös av hennes entoniga tjatande.Men John vill
gärna höra på henne.Kanske för att jag inte pratar så mkt.Kul för han att det inte är tyst i bilen.

Vi stannade i Nödinge och handlade. Inga fröer, men 10 röda rosor och en billig grön växt,bland mycket annat smått och gott.
När vi kom hem ringde en av Fridas arbetskamrater och undrade om vi skulle gå en sväng med hundarna.Jag var inte sen att säga ja till det.Vi gick väl en promenad på över 1 timme och hundarna fick leka av sig. Marita har en Springer spaniel som heter Agnes.Hon är 3½år, jättesöt och snäll..Agnes är nu Ottos nya kärlek.Jag tror att Olle blev lite svartis faktiskt.

Några bilder från bilbesiktningen och promenaden.
Det var den dan det.Mer spännande än andra dagar.







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: