Behov av förklaring

Tydligen behövs en förklaring av ett ord.GiftkobrorDet ordet använde jag i förra inlägget..För det första vill jag säga att jag tycker väldigt mycket om ormar.Jag älskar nämligen samtliga kräldjur.I hela mitt liv har jag varit väldigt fasionerad av kräldjur.
Jag har som sagt 6 underbara barnbarn.4 av dessa är är ganska stora. De ligger i ett spann på 12-15 år.Sedan har jag fått två små tjejer.Dom är 6 månader och 2 snart 3 år.Elvira fyller 3 i april.Hon går på dagis några timmar om dagen,för att få möjligheten att träffa jämnåriga och för att inte tappa kontakten med dagis och allt vad det innebär.Barn som går på dagis har väldigt mycket närkontakt med varandra och därmed sprids all smitta lättare.Dessutom är de ju små och har kanske lättare att få infektioner då de inte byggt upp ett fullgott immunförsvar.Sedan är det så att som farmor till dessa små godisar är det stört omöjligt att inte krama och pussa på dem.Man har mycket mer närkontakt med  dessa små godsakerna än med tonåringarna,Samtidigt som det finns ett behov av närkontakt av andra orsaker än rent själviska.Kan man inte gå själv måste man bäras och kan man inte torka sig själv efter toalettbesök så behöver man hjälp.Föl jaktigen har man närmare kontakt med dem och därför större risk att smittas av någon förkylning,eller sånt om barnet har det eller är bärare av något. En bekant till oss,som också har barnbarn,sa vid ett tillfälle,att han blivit smittad av sina "giftkobror"och det lät så roligt,så det brukar vi nu säga,för skoj skull,om vi åker på något.Fast därmed inte sagt att det är någon av mina små älsklingar som smittade oss denna gång.Och om så var fallet,så var det ändå värt det.För barnbarn är det allra bästa som finns på denna jord.Jag ÄLSKAR samtliga mina underbara barnbarn.Jag är så lyckligt lottad som fått så många barnbarn att älska.


Postat av: Elvira o Anna

Hej

igår hade Elvira med sin nya fina sjal till förskolan och visade den för alla, mycket nöjd sa hon den har min farmor gjort! Jag själv har fått många kommentarer för min fina sjal, många vill ha mönstret tack så mycket Mette, hoppas ni mår bättre. Dean fick åka till Axess akuten igår kväll hade så ont i örat, det var helt stopp i det, han fick även pencillin. Nu skall jag o tjejerna ut i snön kram

2009-02-19 @ 10:31:46




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: