Aldrig mer dun


Aldrig mer skall jag köpa något med dun i.

Inga duntäcken,dunkuddar,dunjackor.

Aldrig.Aldrig.

Inte efter att ha sett trailen till det

Uppdrag granskning som skall komma i tv 4

ikväll.Dom drar dun från levande djur minst fyra gånger

innan djuren slaktas.
Har aldrig hört att dun tas från levande

fåglar.
Jag i min dumhet trodde ju naturligtvis att djuren

var slaktade först.
Och detta skur i Ungern idag.
Trots att

det är förbjudet i EU så sker detta djurplågeri och dunprodukterna

sälj här i bl.s Sverige.
Fy fan säger jag bara.Hur hemska är vi människor

inte.



Postat av: Anita o Uno

Usch ja. Jag såg det på TV4 nu på morgonen och det är så hemskt.Liksom när dom tillverkar Gåslever. Då tvångsmatas gässen med fastspikade fötter för dom får inte röra sig. Dom skall växa fort och levern skall bli stor.Nej inget dun eller kött här inte.

Kram

2009-02-01 @ 13:25:30
URL: http://unoett.blogg.se/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: