Lite sammanfattning av veckan

Måndag,tisdag regnade vi nästan bort. Maken och Henrik färdigställde dock ett soldäck vid boulebanan så nu får det bli en bouletävling till i år,närmare bestämt den 15 augusti. När arbetet pågick under onsdagen kom Elliot,Henriks 6 årige son. Otto är så rädd för Elliot. Något har hänt där. Iallafall lägger Otto sig under trappan när Elliot kommer och vi är utomhus annars är det bakom soffan som gäller. Nu var iallafall Elliot och retade Otto under trappan så Olle sa ifrån som han brukar genom att skälla. Jag tog med mig hundarna och gick ut i skogen, ville inte utsätta Otto för mer Elliot. Jag är inte helt 100 på Otto och barn. Vi gick på ett riktigt jobbigt ställe där granskogen står riktigt tät och med tät menar jag att man måste krypa under granarna. Vi hittade en Karljohan som vägde över ett halvkilo och den var inte angripen av mask heller. Den var så stor att den räckte till en fyllning till en stor omelett som räckte till tre. Elliot hade gått hem igen till glädje för Otto.

Onsdagen kom men sol och värme som utlovat. Qvinny kom och besökte oss och hon blev hämtad av sin matte några timmar senare. Olle och Otto blir lika glada varje gång hon kommer på besök. Qvinny hittar en massa gamla ben och annat gott som våra hundar gömt och kanske glömt oxå. 

Torsdag liknade väder och Olle,Otto och jag träffade Marita och Agnes. På kvällsidan när hundarna låg inne och sov gott efter promenaden så var jag ute och "pratade" och matade katten. Hon/han var så kelig så jag dristade mig att hämta en sax för att se om jag fick klippa något på den. Jag hade med mig extra god mat och vispgrädde och gissa vad? Jag kunde klippa bort en hel del medan den lapade grädde. Fick bort den största tovan och en del mindre,men så blev katten störd av att maken kom dragande med gräsklipparn. Skit samma jag kan ju fortsätta en annan dag. Nu vet jag ju att det går och att katten accepterar det och nästan verkar lättad.

Fredag lite mer gräsklippning. Maken fick ett getingstick,och var tvungen att ta en spruta,så jag fick ta över gräsklippningen för att han skulle sitta stilla ett tag. Han har lite svårt för det annars men då gick det bra. Han svullnade upp trots sprutan men idag lördag var han bättre och åkte som planerat upp och spelade boule.




Nej nu tar jag med mig hundarna och går ut och ser efter mer Karljohn.
Ha de gött i solen vänner.


Postat av: Frida

Vilka fina bilder!! Va bra det blir vid boulebanan!

Kram

2009-08-09 @ 11:59:22
Postat av: gladmymlan

vi har ett "jobbigt" barn hemma jämt. min adhdson kan bli "för mycket" för hunden så nicke visar tänderna för att markera, men aldrig gjort något. det är jobbigt det där....

ha du gör lika dant med katten som jag gör med mina barn när dom ska klippa sig:-) ger dom något smaskigt och sen får man göra hur som helst med håret:-)

kram

2009-08-10 @ 09:12:13
URL: http://www.gladmymlan.blogspot.com




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: