Sädesärlan

Tja Bloggen!



Nu på morgonen har jag sett årets första sädesärlor.
Sädesärlan är för matte det verkliga tecknet på att nu är det
verkligen vår,nästan sommar faktiskt.
Olle o jag tog ju oss det första riktiga vårdoppet.
Nu skall visst matte försöka fortsätta med att lägga ut bilder från
turen igår,men det verkar som om det fortfarande är
 lite slött här på nätet.




Vy över iglekärr sett från grillplatsen.

Den här "pinnen "kanske var lite väl stor.
-Tycker du inte det ?

-Behöver du hjälp Olle?

Den här bilden skulle ju vara först av "pinnbilderna".
Här hoppar Olle i  för att ta upp den stora grenen.
Jag,Otto, är ju med och kontrollerar som vanligt.

Nu vill även Agnes var med,nu när pinnen kommit så här långt.

Efter att pinnen dragit upp på land ställer sig Olle på en sten och spanar en stund.
-Gud va stark han är den hunden.
Svårt att tro att han snart blir 12 år.
Det verkar som om Olle oxå har svårt med att förstå det
för han tar verkligen ut sig.

-Jag däremot tar det lite lugnare.
 -Är inte de stora gesternas man.
- Livet lite småfarligt,som man skall leva
lite försiktigt.

-Det får bli ett kärringdopp.
Simma lugnt.
Kram Otto
ps Vilken cirkus det var här igår eftermiddag när Rune körde av
kabeln till både elen och därmed även telefonen.
Vilken himla tur att vi har en granne som Henrik.ds


Postat av: Lisbet

Härliga bilder hundarna, Lucas gillar oxå vatten men det får inte nå längre upp än till magen :)

2009-04-20 @ 08:15:41
URL: http://lizlukas.blogg.se/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: