Ryggskott

Nej nu får jag klaga lite till.
Har åkt på ett ryggskott efter att ha arbetat lite i trädgården.
Ryggskott är ingen höjdare precis.
Det har jag inte haft så många,
så jag är inte speciellt van vid  att inte kunna röra mig som jag vill
och i den takt som jag vill.
Höll på vid dammen då det smällde till.
I och för sig har jag haft det på känn några dagar.
Ryggskottet har legat på lut så att säga.
Men det går över om några dagar förhoppningsvis
Jag kör lite ryggövningar så blir det bra.

En av mina svägerskor ringde igår och berättade att
hennes man blivit inkörd med helikopter. Hjärtinfarkt.
Han var ute och skottade snö.
Herregud.
Han är 77 år och har en snöslunga.
Varför skulle han då skotta för hand och i april.
Då kan väl den snön som ligger få ligga.
Visst jag vet att de har fått massor av snö där
i Norge under vintern som gått,men ändå.
Andreas,som han heter,flögs med helikoptern till Gövik,
där han blev inlagd och medicineras. På måndag
skall han visst flygas till Oslo för vidare behandling.
Måtte det gå bra.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: