Livet




Nu har jag gjort ett val.
Ett av de största jag någonsin gjort.
Ingen vet hur länge man lever,
det ända som man med säkerhet kan veta,
är att man skall dö.
Efter allt jag gått och går igenom så har mitt
liv totalförändrats.
I perioder har jag varit mkt svag.
Så svag att jag inte orkat opponera mig  mot något
eller någon.
Jag har i princip gjort det jag blivit tillsagd.
Att tala är dessutom svårt sedan strålningarna.
I början gick det inte alls.
Nu går det bättre,men det finns mkt som rösten inte kan,
inte vara tydlig och inte höjas.
Då är det inte helt enkelt att bli hörd.
Att skriva har blivit en del av medicineringen.
Men nu har jag valt och det valet kommer jag aldrig
att ångra.
Jag har valt att leva mitt liv,
inte bara leva det.
Nu skall jag göra det jag vill inte det andra vill att jag gör.
Det här beslutet har vuxit fram i mig.
Inget förhastat på nått sätt.
Det här är den första dagen på resten av mitt liv.
Jag älskar detta nya liv.
Sedan återstå att se vad mina medmänniskor
anser om min nya livsstil.
Alla kommer inte att gilla den,
det har jag redan märkt.



Hittade denna text på nätet.
Den är så slående.



Att Förändra

När jag var ung och fri i tanken och min fantasi inte hade några gränser, drömde jag om att en dag förändra världen.
När jag blev äldre och klokare insåg jag att världen inte kommer att förändras på grund av mig, så jag beslöt att begränsa mig till att bara förändra mitt eget land. Men även det syntes vara en omöjlig uppgift.

På min ålders höst, i ett sista försök, nöjde jag mig med att bara försöka förändra min familj, mina allra käraste och närmaste, men ack, inte heller detta gick som jag hade tänkt mig.

Och nu, när jag ligger på min dödsbädd, inser jag plötsligt att om jag bara hade förändrat mig själv först så skulle jag ha utgjort ett gott föredöme och kunnat förändra min familj. Från deras inspiration och uppmuntran skulle jag därifrån
kunnat förändra mitt land och vem vet, jag skulle kanske också ha kunnat förändrat världen.

-Okänd Författare-

Nu är det dags att leva efter dessa visdomsord
och inte vänta tills det är försent.
Better late then ever,
så att säga.


Postat av: fiffi

fin blogg !

Kram

2009-04-01 @ 21:35:46
URL: http://phiie.blogg.se/
Postat av: fiffi

fin blogg !

Kram

2009-04-01 @ 21:35:52
URL: http://phiie.blogg.se/
Postat av: moa

Hej! nu kör jag igång med en frågestund! Fråga gärna massor!

2009-04-01 @ 21:38:49
URL: http://moahansson.blogg.se/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: