Känslor mm

Nu får jag börja jobba med mitt samvete.
Varför har vi kvinnor så mkt samvete.
Eller varför har vi så många dåliga samveten.
Män har inga dåliga samveten mig veterligen.
Jag har dåligt samvete över allt som jag inte gjort.
Det här måste jag börja arbeta med oxå.
Nu när jag äntligen  lärt mig att säga nej
efter att ha tränat på det i snart 60 år.
Varför skall jag då behöva dras med en massa dåliga
samveten?
Varför skall jag tro att jag kan allt och måste göra allt
och dessutom drabbas av dåligt samvete o m jag inte kan
eller vill....................................
Ingen är oumbärlig.
Jag vet.
Kyrkogården är full av oumbärliga människor..........................
Okey,Okey,Rom byggdes ju inte på en dag.
Får ta en dag i taget.
Inte rusa åstad och tro att det går att
förändra hela min värld på en dag heller.









Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: