Nya kycklingar

Tjena Bloggen!
Idag när vi gick vår dagliga middagspromenad så såg vi att Henriks höna hade fått 4 kycklingar.Så vår gamla tupp har blivit pappa i år igen.Jag har fått veta att vi hade hönor till för två år sedan,innan matte blev sjuk.Kvar av "våra" höns finns tuppen,som sagt,och en och en annan gammal höna.De flesta har självdött eller blivit en illers måltid.Men några går kvar.Jag brukar jaga dem lite om de går utanför hönsgården.Idag gjorde dom inte det.
Matte har varit i Göteborg på sjukhuset både måndag och idag onsdag.Jäkla rännande på henne.Fast i måndags var jag ju med,eftersom vi skulle på kurs efter.Platsen för kursen ligger på väg till Göteborg.Matte tränar mig lite varje dag,fast egentligen skulle vi nog träna mer,men matte orkar inte mer just nu.Hon äter penicillin,2 sorter,och det har hon gjort i snart en månad nu.Hälsningar Otto


Postat av: Uno

Hej Otto!

Du har liksom jag ett kul namn.Våra mattar dom kan dom. Vi har oxå höns och en tupp. Tuppen heter Bertil och hönorna heter Vera, Ellen,Ada,Asta,Klara och Bella. Dom lägger sådar härligt goda ägg.Sockerkakan blir riktigt gul. Mums. Synd om din matte som måste äta pencillin, men hon blir snart bra igen och då blir det mycket bus igen eller hur!

Uno

2008-05-29 @ 22:43:22
URL: http://unoett.blogg.se/
Postat av: Emelina

asså gud vilken härlig blogg du har ! Jag älskar dig mormor ! <3 Puss och Kram Emelina

2008-05-31 @ 22:04:38
URL: http://kamrat.com
Postat av: Emelina

ÄlskarDigMestMormor!<3

2008-05-31 @ 22:06:25
URL: http://kamrat.comklubban4
Postat av: Matte

Älskar dig med.Olle o Otto och morfar oxå.Tack för kommentaren.

mormor

2008-06-02 @ 11:04:03




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: