Medeltidamarknad i Lödöse

Idag har matte och jag varit på en medeltidamarknad i Lödöse.Egentligen fattar jag inte grejen med det,men det blev bra iallafall.Vi,d.v.s,Totte,Frida,matte och jag var i skogen först.Det var det bästa av allt.Totte och jag sprang som galningar,så jag kunde varit nöjd med det.Sedan gick vi på denna marknad.Där var det en massa människor.Jättekul,men jag fick inte hoppa på någon.Märkligt nog fick jag inte ens en chans.Matte höll mig så kort.Där fanns stora hästar och en massa andra hundar oxå.Hästar bryr jag mig inte om,men hundarna vill jag hälsa på,men det fanns ingen som ville hälsa på mig.Dom var väldigt osociala,tycker jag.En liten hund morrade på mig, men då blev Totte sur.Det gillade inte Totte alls,så han höll på att hoppa på den lilla hunden.Han trodde nog att jag höll på att bli uppäten.Han skyddar mig när storebror Olle inte är med.Matte köpte ett hårspänne och en salva.Det var en salva som man tydligen kunde använda till både djur och människor.Den luktade kåda och tjära.Jag fick en nöt av en flicka.Fast det var nog bara så att hon tappade den,och jag var snabbast att plocka upp den.Sedan var vi hemma hos Totte.Jag jagade ut katterna och lekte med Patrik och Totte och fick mat av Frida.Sedan åkte vi hem och jag var helt färdig,så jag somnade i bilen.Matte och Frida sa att det var kallt ute,men det märkte inte vi hundar.Det var skönt,så tyckte jag iallafall.


Postat av: Ti´na

Jag håller nog med dej Mette, för shit vad kallt det har varit både igår och idag. Igår kollade vi när Johan (Lizas kille) sprang Göteborgsvarvet och var inte solen framme höll man på att frysa ihjäl. En annan vill ju inte ha strumpor längre utan försöker härda ut i sandaler.

Var det en trevlig marknad ni var på? Synd att jag missade den. Jag älskar marknader.

Ha en go kväll! Vi ses på onsdag.

pöss o kram från Tina

Hälsa John, Olle och Otto!

2008-05-18 @ 20:10:46
URL: http://summernissan.blogspot.com/
Postat av: uno

Fy vad roligt ni har haft! Jag har bara kollat gamla ben idag. Matte har varit så trött så hon har inte orkat nåt med mej idag. Men imorgon då skall jag leka med min kompis Curt.

Uno Snygg

2008-05-18 @ 21:05:29
URL: http://unoett.blogg.se/
Postat av: Margareta Andersson

Hej igen!

Ville bara tacka för ett jättetrevligt telsamtal med dig o John!

Din blogg är jättekul att läsa,mycket fina bilder!

Olle o Otto är ju så goa`.

Kramar från Maggan o vovvarna.

2008-05-19 @ 08:45:55




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: