Lillsemester i Grebbestad

Hej Bloggen!

Totte o jag har varit med våra mattar på lillsemester.Totte o jag satt i Tottes bur i bilen.Vi var så snälla,sa mattarna.
Vi bodde i ett litet hus som Frida kallade husvagnen.Totte o jag fick sitta fast i var sitt snöre,för det fanns en massa andra människor runt omkring,så vi kunde inte vara lösa.Fast nästan direkt då vi kommit fram så gick vi ner till havet.Matte sa till mig att jag inte skulle göra som Olle gjort och dricka vattnet.Olle gjorde visst så och sedan vågade/eller ville han inte bada.Fast jag drack ända.Jag tyckte det smakade gott.Totte o jag hade så kul.Mattarna slängde pinnar som vi hämtade.Totte kom alltid först till pinnen.Jag skall lägga mig i hårdträning nu,så att jag kan ta honom nästa gång.När Totte fått tag på pinnen simmade vi iland och jagade varandra på standen,där vi var alldeles ensamma.Det var helt underbart.
Matte,Totte o jag gick ner till havet ytterligare en gång lite senare,då Frida,Magnus,Tessan o Tora satte upp yttertältet.Där hade de allt att göra några timmar och det blev långtråkigt för mig o Totte.Så vi simmade istället.
Sedan hade jag fullt upp hela kvällen med Tora,en liten söt Cockerspanieltik.Hon luktade helt underbart och jag kunde inte slita mig från henne.Tråkigt nog var kärleken inte ömsesidig,men skam den som ger sig,tänkte jag.Matte sa att det regnade på natten till söndag,men vem bryr sig om sånt.Jag sov så gott då.
Jag var så trött när vi kom hem,trots att jag sov så gott i husvagnen.Fast det var allt fint att träffa Olle o husse igen.
Här kommer lite bilder som mattarna tog.Bad.När förtältet skulle upp.Bad igen.Här är den där söta Cockern och hennes husse.Jag inspekterar min sovplats.Otte hade en egen dubbelsäng han.Så glad var jag när jag kom hem till Olle.


Postat av: Uno

Ni verkade ha riktigt mysig på er "lill"semester.

Bad och en stor säng att sova i, jo jag tackar.

Uno

2008-05-27 @ 17:06:34
URL: http://unoett.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag och Totte tycker att vi hade det jättemysigt!! Vi hoppas att ni vill följa med fler gånger! Tänk om ni kan få med er Husse och Olle också. Kram Frida

2008-05-28 @ 14:35:41




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: